Co to jest wartość? Jak stworzyć setki milionów wartości? – Wykładnicza Ekonomia #17 (wideo)

W tym odcinku serii Wykładnicza Ekonomia wyjaśniam co to jest wartość, jak ją obliczyć i jak to możesz wykorzystać w swoim biznesie.

Obejrzyj to wideo:

Transkrypcja wideo:

Witam w kolejnym odcinku z serii Wykładnicza Ekonomia

Dziś porozmawiamy o wartości. Co to jest wartość?

I podam Ci pewną formułę wartości, wzór na wartość który umożliwił jednemu z moich przyjaciół

zbudowanie fortuny ponad pół miliarda złotych w ciągu ok. 12 lat praktycznie z niczego

miał wcześniej, powiedzmy 50 tyś. długu i zbudował fortunę ponad pół miliarda złotych

Na czym polega ten wzór, na czym polega wartość? Dowiesz się po przerwie, do zobaczenia

Wartość. Co to jest?

Trzeba rozróżnić cenę od wartości. Cena nie odpowiada wartości, cena długoterminowo dąży do wartości

Ale cena może się wachać, szczególnie widać to na giełdach

Natomiast wartość jest oczywiście, też może się zmieniać, ale jest bardziej stabilna, można powiedzieć

I wartość można określić bardzo prostym wzorem, to jest użyteczność razy ludzie podzielić na ilość

Co to znaczy?

Użyteczność. Jak bardzo potrzebny jest towar, usługa, którą oferujesz?

Jak bardzo to jest użyteczne, ile z tego jest pożytku, jeśli to się użyje, jeśli to się ma

jeśli to się zastosuje, to jest użyteczność

Ludzie oznacza liczba ludzi, jaką możesz osiągnąć tym produktem, tym serwisem

Ilu ludziom to jest potrzebne? Logicznym jest, że czym więcej ludzi to potrzebuje, tym większa wartość

Oczywiste

I trzecia rzecz, która jest w mianowniku, to jest liczba egzemplarzy tego produkty czy tego serwisu

Czym bardziej unikatowy to jest produkt, tym większa wartość, bo mamy podzielone przez 1

I jeśli mamy 100 tego typu produktów, 1000 to oczywiście to jest każdy z tych produktów

jest odpowiednio mniej wartościowe

I ta formuła czy ten wzór jest prostą konsekwencją zasady popytu i podaży

Liczba ludzi która potrzebuje ten produkt, to jest oczywiście popyt

a ilość kopii czy ilość egzemplarzy tego produktu na rynku, to jest podaż

Czyli czym większa podaż, tym mniejsza wartość

Czym większy popyt, tym większa wartość

No i oczywiście to ejst zależne od użyteczności, czyli czym większy ożytek z tego

Czym bardziej ulepszysz życie innych Twoim produktem, Twoją usługą, tym większa oczywiście wartość

którą tworzysz

I teraz jak ten mój przyjaciel stworzył w przeciągu 12 lat za pomocą tej formuły, tego wzoru

Jak twierdzi, wartość ponad pół miliarda złotych

Chłopak ma 35 lat

Poprzez konsekwentne stosowanie tego wzoru,

Po prostu zastanowił się, na który z tych czynników, na które z tych 3 części ma największy wpływ

I które z tych części może najbardziej skalować i Ty też się zastanów

czy na przykład użyteczność tego co robisz, Twojego produktu możesz zwiększyć stukrotnie albo tysiąckrotnie?

No to jest bardzo trudne, to jest na prawdę bardzo trudne

Nie wiem czy to jest w ogóle możliwe

Natomiast co jest możliwe, żeby zwiększyć 100 krotnie, 1000 krotnie

no to jest liczba ludzi, do których adresujesz ten produkt, tudzież do których możesz dotrzeć, jesteś w stanie dotrzeć ze swoim produktem / usługą

Bo chyba logicznym jest że jeśli zaoferujesz Twój produkt jednej osobie, to możesz zrobić z tego x obrotu

Natomiast jak zaoferujesz Twój produkt 100 osobom, to logicznym jest, że 100 razy więcej obrotu powinieneś zrobić, plus minus

To samo jest jeśli później chcesz znowu podwoić Twój obrót, Twoją wartość netto, wartość którą stworzysz

to po prostu musisz zaoferować to dwukrotnie większej liczbie osób

Jeśli znowu chcesz jeszcze razy 10 to zrobić, to jeszcze razyy dziesięć, czyli najpierw 100, później 200, później 2000, itd.

to jest ta część wzoru, na którą masz największy wpływ

I on po prostu zastanowił się, jak to zrobić, żeby jego produkty, jego usługi docierały do jak największej liczby osób

i po prostu skupił się na tym, żeby zwiększyć swój zasięg oddziaływania i to po prostu ułatwiło mu w zarabianiu czy tworzeniu znacznie większej wartości

praktycznie tym samym nakładem pracy, bo użyteczność produktów które tworzył się nie zmieniło, może została taka sama, może lekko wzrosła

natomiast co zdecydowanie wzrosło, to wzrosła liczba jego odbiorców i liczba jego klientów

Aha, no i poza tym na jaki faktor jeszcze też masz wpływ, jest oczywiście możesz powiedzieć… dobra, na ilość produktów też masz wpływ

Jeśli zrobisz coś unikalnego, dzieło sztuki które jest tylko jedno na świecie, to oczywiście ono będzie miało większą wartość

niż coś, co można sprzedać w tysiącu, w milionie egzemplarzy

Oczywiście tutaj działa też prawo popytu i podaży tylko że musisz jakoś dotrzeć do świadomości ludzi, że to jest rzeczywiście tak unikatowe

i tak dużo warte

I to bardzo niewielu ludziom się udaje i tutaj ponosisz po prostu o wiele większe ryzyko, o wiele większy wysiłek

żeby coś takiego stworzyć, żeby być wiarygodnym w tej unikatowości

Teraz jestem ciekaw, zostaw tutaj komentarz pod spodem, jak wiedząc to podejdziesz teraz do swojego biznesu, do tego co robisz

Jak zmienisz swoje podejście, jak zastosujesz tę wiedzę, ten wzór w swoim biznesie

Daj łapkę w górę, jeśli to Ci się podobało, w dół jeśli oczywiście Ci się nie podobało, zasubskrybuj jeśli tego nie zrobiłeś

Zapisz się na newsletter pod spodem tutaj, bo YouTube nie zawsze informuje o moich filmach, zasadniczo o filmach mało informuje

podziel się tym filmem ze znajomymi, z bliskimi, kiedyś Ci za to podziękują

ja tutaj mówię o tym jak robić biznes na wielką skalę, jak robią to miliarderzy, najlepsi przedsiębiorcy naszych czasów, mówię

mówię o ekonomii, o pieniądzu, mówię też o kryptowaluach, o robieniu rzeczy wielkich, niemożliwych

więc jeśli ten film Ci się podobał, to z pewnością spodobają Ci się moje inne filmy, zapraszam CIę do ich oglądania,

o tyle na dziś, życzę Ci fantastycznego dnia, dokonajmy dziś czegoś niezwykłego

Obserwuj i polub mnie:
Newsletter: http://newsletter.indywidualista.pl
YouTube: https://www.youtube.com/indywidualista
Facebook: http://fb.me/indywidualistapl
Twitter: http://twitter.com/indywidualista

Prelekcja TEDx „Czego nauczyłem się od najlepszych przedsiębiorców świata”:
http://tedxwsb.indywidualista.pl

Prelekcja TEDx „Niemożliwe jest łatwiejsze niż myślisz”:
http://tedx.indywidualista.pl

Tu dostaniesz książkę „Ready, Set, Go!”, którą napisałem z Brianem Tracy:
E-Book: https://geni.us/rsgkindle
Papierowa: https://geni.us/readysetgo

Kup „The Billion Dollar Secret” (wydanie angielskie):
https://TheBillionDollarSecret.com/

Kup „Umysł Miliardera” (wydanie polskie):
https://UmyslMiliardera.pl/

Co Ty myślisz na ten temat? Zapraszam do komentarzy.

Chcesz poczytać/zobaczyć więcej motywujących rzeczy? Zapisz się na “Follow blog Indywidualista.pl” (w menu po lewej stronie), by dostawać powiadomienia o nowych artykułach na skrzynkę e-mail.

Pamiętaj podzielić się wpisem z bliskimi i przyjaciółmi korzystając z poniższych linków:

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s