Steve Jobs jest legendą biznesu i moim osobistym bohaterem. To jeden z najlepszych przedsiębiorców wszechczasów, który zrewolucjonizował CZTERY branże. W tej serii opowiadam czego każdy przedsiębiorca powinien się od niego uczyć.
Obejrzyj to wideo:
Tu kupisz „Umysł Miliardera”: https://UmyslMiliardera.pl/?ref=rb
Zapisz się na Newsletter: https://newsletter.indywidualista.pl
Transkrypcja wideo:
Witam dzisiaj z Warszawy w kolejnym odcinku z serii o tym, czego powinieneś uczyć się od Steve’a Jobsa
Dziś porozmawiamy o jego mottcie „Think different”, czyli myśl inaczej.
Do zobaczenia po przerwie.
„Think different”, czyli „myśl inaczej”.
Steve Jobs powiedział:
„People don’t know what they want untii you show it to them”
Czyli „Ludzie nie wiedzą, czego chcą, dopóki im tego nie pokażesz”
Zwykle przeceniamy wyobraźnię naszych klientów.
Może nie tyle wyobraźnię, co gotowość do wyobrażania sobie tego, co masz zamiar im zaoferować.
Tego, o czym Ty myślałeś od miesięcy, może od lat.
ale o czym Twoi konsumeci nie chcą, lub po prostu nie mają czasu nawet myśleć
zapędzeni w swoich życiach, zajęci swoimi problemami i oni po prostu nie interesują się tym
co Ty tam wyimaginowałeś, wykoncypowałeś, wymyśliłeś
Ale jak im to pokażesz, to oni dopiero wtedy są w stanie ocenić, czy im się to podoba.
Jeśli mogą tego w jakiś sposób użyć, a przynajmniej zobaczyć w działaniu
to dopiero wtedy Twój konsument, Twój klient może stwierdzić, czy mu się to podoba.
Czy to może używać, czy chciałby tego używać, czy chciałby coś takiego mieć i kupić to od Ciebie
Wracając do Steve’a Jobsa. Jak to wyglądało w jego życiu?
Podczas gdy Steve tworzył swoje pierwsze komputery, takim królem rynku, dominującą firmą był IBM
No i IBM był takim dominatorem też w tym wielkich komputerach, mini komputerach, mainframes
I oni weszli w 81 roku też na rynek desktopów, czyli PC – Personal Comupters,
czyli koputerów, które mogły być bezpośrednio używane przez 1 użytkownika, głównie w biurze w ich przypadku
Ale oczywiście z bardzo profesjonalnym podejściem robił market research, czyli badania rynkowe
ekstensywne badania rynkowe, wydawali na to kupę pieniędzy, pytali się ludzi, użytkowników, klientów
czego oni chcą, noi oczywiście klienci mówili
„My chcemy silniejszych komputerów, większej mocy obliczeniowej, szybszych komputerów
My chcemy więcej funkcji, itd.
Wszystkie te badania pokazywały, że klienci chcą większą funkcjonalność, że chcą większej mocy obliczeniowej
Że chcą po prostu lepszą technologię i na tym się skupiał IBM i wszystkie inne firmy komputerowe
się na tym skupiały, idąc za IBMem, za tym liderem rynku
Natomiast co Steve Jobs powiedział? On powiedział:
„Nie, ja wiem że Henry Ford powiedział, że gdybym ja się pytał klientów, to oni chcieliby większego
silniejszego konia, żebym zbudował czy zrobił, natomiast nikt by mi nie powiedział wtedy, że chce samochód
Bo po prostu to nie było w wyobraźni klienta, czegoś takiego klient sobie nie mógł wyobrazić.
Dopiero jak Henry Ford zaczął produkować samochody, to stało się to wielkim hitem
Dopiero wtedy klienci zrozumieli, co to jest samochód, jak można go używać, do czego to jest przydatne
I dlaczego chcą mieć samochód. I właśnie Steve Jobs miał takie samo podejśćie i powiedział:
„Dobrze, funkcjonalność jest ważna, ale dla mnie ważna jest też ergonomia, użyteczność tego”
Ja chcę żeby moje komputery były łatwe w użyciu, chcę żeby ludzie nie mieli problemów z podejściem
do moich komputerów, nie musieli być wysoce wykwalifikowanymi technologami, czy ludźmi techniki
czytać tomy instrukcji, żeby móc używać moich komputerów – to jest z jednej strony
A z drugiej strony chcę żeby moje komputery miały świetny design, były ładne, piękne
Żeby po prostu ludzie cieszyli się, używając tego, żeby nawet chwalili się tym, że mają taki produkt
Oczywiście nie tyczyło się to tylko komputerów, jak wiemy nawet do dziś ludzie się chwalą jakimś tam iPhonem
Czy pokazują swoje jakieś tam iPody, słuchawki czy inne rzeczy, które po prostu są cool
które są tak ładne, że chce się ich dotknąć, że chce się ich używać, że chce się nimi pochwalić innym, pokazać, że ja coś takiego mam
i że jestem w trendzie, że doceniam ten design, to piękno produktów, które Apple tworzy
I właśnie dzięki temu Steve Jobs po prostu myślał inaczej niż cały rynek i mógł tworzyć produkty, które w jakiś sposób odznaczały się na rynku
W jakiś sposób były inne na rynku, które były niepowtarzalne, które były można powiedzieć ikoniczne, kultowe
Właśnie dzięki temu mógł tworzyć kultowe produkty i to była jedna z przyczyn dlaczego Apple odniósł taki sukces
I dziś Apple jest najbardziej wartościową pod względem market share, pod względem kapitalizacji najdroższą firmą na świecie
I ja podobny miałem dylemat na początku powiedzmy tego projektu, kiedy publikowałęm blog czy tutaj też na YouTube
przedsiębiorcy mi mówili, że oni chcą wiedzieć, jak myślą milionerzy, ale oni powinni wiedzieć, jak myślą miliarderzy
Bo milionerzy, jak wielokrotnie podkreślałem, to są przeciętniacy biznesu. TO jest po prostu szara masa biznesu. To jest nic wielkiego w biznesie.
To jest średni poziom sukcesu w biznesie w dzisiejszych czasach. Najlepsi przedsiębiorcy to są miliarderzy. Nie ma sensu uczyć się od średniaków
Trzeba uczyć się od najlepszych. W biznesie najleszymi przedsiębiorcami są miliarderzy
I każdy przedsiębiorca powinien mieć cel, żeby uczyć się od miliarderów, nie od milionerów. Zostawię Cię teraz z cytatem ze Steve’a Jobsa
Mam nadzieję, że Ci go bez potyczek przetłumaczę:
„Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.
Don’t be trapped by dogma, which is living with the results of other people’s thinking.
Czyli Twój czas jest ograniczony, więc nie zmarnuj go żyjąc czyimś życiem.
Nie daj złapać się w dogmę, czyli życie oparte na rezultatach myślenia innych ludzi.
I właśnie z tym cytatem chciałbym Cię pozostawić. Napisz mi w komentarzy, co myślisz o tym cytacie. Napisz, co myślisz na ten temat,
Na któy dzisiaj mówiłem. Na temat motta „Think different”.
Myśl inaczej. Jakie są Twoje doświadczenia w Twoim biznesie, w Twoim życiu z myśleniem inaczej?
Jak Ty starasz się myśleć inaczej w swoim biznesie? Jak starasz się myśleć inaczej w swoim życiu ?
Daj mi łapkę w górę, jeśli to Ci się podobało, łapkę w dół jeśli oczywiście nie.
Zasubskrybuj, jeśli tego nie zrobiłeś, podziel się tym wideo ze znajomymi, z przyjaciółmi. Kiedyś Ci za to podziękują.
Ja tutaj mówię o tym, jak myślą, jak działają najlepsi przedsiębiorcy na świecie. Jak myślą i działają miliarderzy.
Ludzie, którzy doszli od zera do miliardów dolarów w ciągu jednego życia.
Mówię, jak robić rzeczy wielkie, jak robić rzeczy niemożliwe w życiu i w biznesie.
Także jeśli ten film Ci się podobał, to z pewnością spodobają Ci się moje inne filmy. Zapraszam do ich oglądania.
To tyle na dziś z Warszawy. Życzę Ci fantastycznego dnia. Dokonajmy dziś czegoś niezwykłego.
Tu dostaniesz książkę: https://umyslmiliardera.pl/
Obserwuj i polub mnie:
Newsletter: https://newsletter.indywidualista.pl
YouTube: https://www.youtube.com/indywidualista
Facebook: http://fb.me/indywidualistapl
Twitter: http://twitter.com/indywidualista
Prelekcja TEDx „Czego nauczyłem się od najlepszych przedsiębiorców świata”:
http://tedxwsb.indywidualista.pl
Prelekcja TEDx „Niemożliwe jest łatwiejsze niż myślisz”:
http://tedx.indywidualista.pl
Tu dostaniesz książkę „Ready, Set, Go!”, którą napisałem z Brianem Tracy:
E-Book: https://geni.us/rsgkindle
Papierowa: https://geni.us/readysetgo
Kup „The Billion Dollar Secret” (wydanie angielskie):
http://TheBillionDollarSecret.com
Chcesz poczytać/zobaczyć więcej motywujących rzeczy? Zapisz się na “Follow blog Indywidualista.pl” (w menu po lewej stronie), by dostawać powiadomienia o nowych artykułach na skrzynkę e-mail.
Pamiętaj podzielić się wpisem z bliskimi i przyjaciółmi korzystając z poniższych linków: