Sekret jakości – Co to jest i jak Ci pomoże w biznesie (wideo)

Jakość – Wyjawiam czego nauczyłem się o niej od najlepszego przedsiębiorcy świata, a także opowiadam o podejściu Japończyków do jakości.

Obejrzyj to wideo:

Transkrypcja:

Konnichiwa Tokyo. Witajcie dzisiaj w Tokio. Za mną widzicie Godzillę symbol Japonii i pupilek Japonii. Dziś porozmawiamy o jakości.

Witam ponownie z Tokio. Jestem tu w świątyni Asakusa, tak jak mówiłem porozmawiamy dzisiaj o jakości, o jakości produktów, o jakości serwisu, o jakości obsługi klienta. Jeśli jesteś w biznesie, jeśli masz firmę, jeśli obsługujesz klientów, jeśli masz klientów to jakość tego co robisz ma decydujący wpływ na to co osiągniesz w biznesie, na twój sukces w biznesie. To jest jedna z rzeczy, której nauczyłem się od miliarderów. I to jest też coś co widać na co dzień w Japonii. Japonia jest stolicą jakości. Jakość usług i produktów tutaj oferowana jest po prostu niesamowita. Nigdzie na świecie ta dbałość o jakość nie jest tak wysoka. Z pewnością znacie to z samochodów japońskich, gdzie jakościowo to są prawdopodobnie najlepsze samochody na świecie. W każdym razie przez długi czas były najlepsze. Toyota jest na to przykładem. Tak a propos za mną widzicie drugi najwyższy budynek świata Skytree, tutaj w Tokio. Opowiem wam parę historii z Japonii, które pokazują wam co to znaczy jakość. I powiem też jedną historię miliardera, najlepszego przedsiębiorcy świata z zeszłego roku, mojego bliskiego znajomego Manny Stula.

Zacznijmy może od Japonii. Co to znaczy jakość? Jakość oznacza dbałość o klienta, dbałość o to jak obsługujecie klienta. W Japonii na przykład jak zatrzymasz taksówkę, to drzwi do taksówki otwierają się dla ciebie automatycznie, że nie musisz już otwierać drzwi do taksówki, nie musisz czekać, żeby ktoś wyszedł i otworzył te drzwi. Te drzwi są po prostu otwierane automatycznie. Możesz się zastanawiać, dlaczego w innych krajach te taksówki nie są otwierane automatycznie. Dlaczego? Ponieważ taksówkarze po prostu nie dbają o klienta, tak jak w Japonii. Nawet powiem ci, powiem wam bardzo ekstremalny przykład w Kolumbii w Bogocie może ci się zdarzyć, musisz bardzo uważać, na to, żeby lekko zamykać drzwi od taksówki. Bo taksówkarzom to się może nie spodobać, że trzaskasz drzwiami i mogą cię wyrzucić z taksówki. Tak to było opisane w przewodniku. Jak pojechałem do Kolumbii do Bogoty i tak zdarzyło mi się to, że zostałem wyrzucony w Kolumbii z taksówki w Bogocie. Wyobraźcie sobie wsiadacie do taksówki, a kierowca mówi wysiadasz. Tak? Dlaczego? No, dlatego, że trzasnąłeś drzwiami, bo on uważa, że ma bardzo dobry samochód, pomimo że tam samochody najwyższych lotów nie są. To jest taki kontrprzykład jak nie należy traktować klienta. Tak?

A teraz wam powiem inne przykłady co oznacza w Japonii, jak w Japonii traktuje się klienta i dlaczego uważam Japonię za najlepszy przykład na jakość serwisu. Pierwszy przykład to jest tutaj, zaraz wam pokażę, tutaj właśnie za mną są takie ciasteczka. Już pokazuję. Widzicie, tutaj. Konnichiwa. Te ciasteczka właśnie kupiłem, kupiłem sobie takie ciasteczko z zielonej herbaty. To jest takie jakieś ciasteczka ryżowe, słodkie. I w tym czasie żułem gumę i to właśnie pani, która mi sprzedała to ciasteczko widziała, że żuję gumę, więc wyjęła chusteczkę żebym sobie mógł wyjąć tą gumę z buzi i wrzucić do kosza. Bo dobry serwis oznacza nie tylko zrealizowanie oczekiwań klienta, oznaczanie nie tylko wykroczenie poza oczekiwania klienta, nie, to oznacza wręcz przewidzenie potrzeb klienta. I tutaj właśnie na tym przykładzie widzicie, że Japończycy przewidują potrzeby klienta. I to jest właśnie najwyższa forma serwisu. To samo jest, powiem wam inny przykład, dzisiaj przy śniadaniu siedziałem przy stoliku przy oknie i po prostu słońce świeciło i mi trochę jakby świeciło w oczy, czy na mnie świeciło i ten obsługujący przy śniadaniu, czy kelner można powiedzieć podszedł do mnie i zapytał się mnie, czy zamknąć taką zasłonę, żeby na mnie słońce nie świeciło. Bo po prostu widział to, że mi świeci w twarz, czy świeci na mnie i po prostu przewidział moje potrzeby, zanim ja w ogóle zdążyłem je wyartykułować. To się nazywa dbałość o jakość, dbałość o klienta, o serwis. I właśnie ta dbałość o klienta, o jego potrzeby długoterminowo prowadzi do sukcesu w biznesie. Do zadowolenia klienta, a zadowoleni klienci są bardziej lojalni i przyprowadzają następnych klientów. I jeśli jesteś w biznesie to zwracaj uwagę na jakość. Wszystko co robisz to musi powodować większe zadowolenie klienta.

I teraz powiem ci przykład najlepszego przedsiębiorcy świata z zeszłego roku Manny Stula. Kiedy byłem u niego w Melbourne opowiedział mi taką historię. On jest producentem zabawek. Produkują obecnie na przykład najbardziej popularne zabawki dla dziewczynek, Shopkins to się nazywa. Mieli też dużo innych hitów i tak dalej, to jest piąty czy szósty największy producent zabawek na świecie w tej chwili. Oni są Australijczykami i chcieli się dostać na rynek amerykański. I zostali po raz pierwszy wylistowani w Toys R Us, to jest największy dystrybutor, największy detalista zabawek na świecie i także w Stanach Zjednoczonych. I Toys R Us przyznał im jakby miejsce na półkach, tam budżet marketingowy i tak dalej i tak dalej. I po prostu oczekiwał, że ta nowa seria, która miała zostać hitem zostanie im dostarczona w jakimś tam terminie, na Święta Bożego Narodzenia. Wyobraźcie sobie, że Moose Toys wyprodukował te zabawki a Manny Stul był niezadowolony z jakości końcowego produktu i odmówił dostarczenia dla Toys R Us tych zabawek. Ponieważ nie chciał rozczarować klientów, nie chciał, żeby jego klienci dostali produkt w jakości, która nie odpowiadała jego standardom. I teraz możecie sobie powiedzieć sobie, no dobra nie dostarczył. Ale to są koszty produkcji, milionowe koszty produkcji, które oni mieli. Z drugiej strony to było pierwszy raz, kiedy Toys R Us zgodziło się ich wylistować i to, że on nie chciał dostarczyć oznaczało, że będą musieli wielkie kary dla Toys R Us zapłacić. Ponieważ na nich czekały miejsca na półkach i marketing, który Toys R Us zrobił, a teraz oni tego nie dostarczą. Poza tym Toys R Us szantażowało ich nie tylko karami, ale tym, że już nigdy ich nie wylistują, ponieważ jak oni już przy pierwszym dostarczeniu taki numer robią, że nie chcą dostarczyć, to co będzie dopiero później. Po prostu to nie jest biznes dla nich. I teraz wyobraźcie sobie, że mimo tego wszystkiego Manny Stul nie dostarczył dla Toys R Us tych zabawek. I co się stało?

Oczywiście musieli tam zapłacić kary, to co wyprodukowali było w pewien sposób zniweczone, tego nie mogli dostarczyć, tego nie mogli sprzedać. Ale Manny Stul postawił na jakość i powiedział, że w takiej jakości on tego nie dostarczy. On będzie dostarczał tylko towar, z którego jakości on jest w 100 procentach zadowolony, który odpowiada jego standardom. Powiedziała mi, że to były dobre zabawki, ale nie były takie, które zostałyby hitem. A on chciał dostarczyć zabawki, które od razu zostaną wielkim hitem. I co się stało?

Okazało się, że Toys R Us uznał to za niesamowite doświadczenie, bo do tej pory wielokrotnie zdarzyło się w historii Toys R Us, producent nie dostarczył im towaru. Ale zawsze było to, że nie dostarczył tego towaru, ponieważ miał opóźnienie w produkcji albo miał jakieś, nie mógł wyprdukować tyle ile powinien wyprodukować albo miał jakieś problemy finansowe albo być może po prostu logistyczne problemy. Natomiast do tej pory nigdy w historii Toys R Us nie zdarzyło się, żeby ktoś odmówił dostarczenie towaru, ponieważ nie był zadowolony z jego jakości. I to dało firmie Moose Toys taką reputację, że można wyjść z założenia, że jeśli oni dostarczą zabawki, że jeśli oni dostarczą towar, to będzie to towar najwyższej jakości i że to będzie hit komercyjny. I na pewno klienci będą z tego bardzo zadowoleni i to przyniesie, ten towar będzie wielkim sukcesem, czy sprzedaż tego towaru będzie wielkim sukcesem. I dla ciebie też, jeśli jesteś w biznesie i jeśli dostarczasz komuś towar to dbaj o to, żeby ten towar zawsze był dostarczony w jak największej jakości. Żeby twój partner biznesowy ufał w to, że jak dostanie coś od ciebie, to nie będzie musiał się martwić o zwroty, że nie będzie się musiał martwić o jakość. To jest właśnie to co jest bardzo ważne w biznesie. I co da ci długoterminowo wielką przewagę nad twoją konkurencją, jeśli jesteś w biznesie.

Jeśli ci się ten film podobał, to zasubskrybuj tutaj na dole. Naciśnij dzwoneczek, żeby nie przegapiać następnych moich wideo. I jeśli masz znajomych, przyjaciół, którzy są w biznesie, którzy robią biznes to podziel się nimi tym wideo. Podziękuję ci za nie. Poza tym, jeśli to ci się spodobało, to spodobają ci się także moje inne filmiki, zapraszam do oglądania. A tutaj znajdziesz jedne z moich najlepszych videos.

To tyle na dziś z Tokio. Dzięki i do zobaczenia wkrótce. Cześć

Przypominam o konkursie na JEDNEGO BITCOINA:
Wśród najaktywniejszych członków naszej społeczności podzielę 1BTC jeśli 1.2.2019 będę miał więcej subskrybentów niż cena Bitcoina w PLN.
Jeśli jeszcze się nie zaangażowałeś, to zapisz się do grupy indywidualiści i napisz co umiesz i jak konkretnie chcesz pomóc:
http://fb.com/groups/indywidualisci

Jeśli urodziłeś się w kraju anglojęzycznym albo mówisz na poziomie native, wesprzyj proszę naszą społeczność i zrób angielskie albo polskie napisy na moim angielskim kanale:
http://www.youtube.com/timedtext_cs_panel?tab=2&c=UCj7QUwawwMEDUbC4eaiEAZw
Tutaj instrukcja jak to się robi:
https://support.google.com/youtube/answer/6054623?hl=en&ref_topic=7295414

Zasubskrybuj ten kanał: http://youtube.com/indywidualista?sub_confirmation=1
Więcej na blogu: http://indywidualista.pl
Tutaj mój angielski kanał: http://youtube.com/TheBillionDollarSecret

Obserwuj i polub mnie:
Steemit: https://steemit.com/@indywidualista
Facebook: http://fb.me/indywidualistapl
Twitter: http://twitter.com/indywidualista

Mowa na TEDx „Czego nauczyłem się od najlepszych przedsiębiorców świata”:
http://tedxwsb.indywidualista.pl

Mowa na TEDx i 3-godzinna prelekcja na temat
„Jak robić rzeczy niemożliwe”:
http://tedx.indywidualista.pl

Tu możesz kupić książkę, którą napisałem z Brianem Tracy:
E-Book: https://www.amazon.de/Ready-Set-Special-Entrepreneurs-Professionals-ebook/dp/B078WZXJDW/
Papierowa: https://www.amazon.de/Ready-Set-Go-Nick-Nanton/dp/0999171402/

Tu możesz ściągnąć darmowy rozdział mojej następnej książki (o miliarderach):
http://TheBillionDollarSecret.com

Co Ty myślisz na ten temat? Zapraszam do komentarzy.

Chcesz poczytać/zobaczyć więcej motywujących rzeczy? Zapisz się na “Follow blog Indywidualista.pl” (w menu po lewej stronie), by dostawać powiadomienia o nowych artykułach na skrzynkę e-mail.

Pamiętaj podzielić się wpisem z bliskimi i przyjaciółmi korzystając z poniższych linków:

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Sekret jakości – Co to jest i jak Ci pomoże w biznesie (wideo)”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s