W tym wideo z Dubaju przedstawiam najskuteczniejszą i jednocześnie bezpieczną metodę zrobienia biznesu, która mimo swojej zadziwiającej prostoty prowadzi do świetnych wyników.
Obejrzyj to wideo:
Transkrypcja wideo:
Witam dzisiaj z Dubaju. Dzisiaj porozmawiamy o bardzo specjalnym podejściu do problemów
mianowicie, biznesowym podejściu do problemów
Jak zamienić problemy w pieniądze? Do zobaczenia w następnej części.
Witam ponownie, już pewnie jesteś ciekaw jak zamienić problemy w pieniądze. Bardzo prosto!
To jest też sposób w zasadzie na biznes w przeciwieństwie do podejścia większości ludzi
Zacznijmy może od tego, że większość ludzi widzi problemy jako coś negatywnego
Natomiast przedsiębiorcy widzą problemy jako okazje. I to nie jest slogan!
Chodzi po prostu o okazję do zrobienia pieniędzy, bo poprzez rozwiązanie czyichś problemów
Można zarobić pieniądze. Czy ogólnie biznes polega na tym, że się rozwiązuje problemy innych ludzi
i oni są skłonni za to płacić pieniądze, bo nie chcą tracić czasu, nie chcą mieć tych problemów
po postu na swoich barkach
Wolą zapłacić komuś za to, że im te problemy rozwiąże.
Przykład, w zasadzie akżdy produkt, każda usługa biznesowa jest rozwiązywaniem problemów
Jak idziesz do szewca, żeby Ci buty zrobił, albo do krawca, żeby Ci coś tam zmienił w ubraniu
coś tam uszył
to idziesz po to, bo masz ten problem z butem, jest zepsuty i nie chcesz sam przy tym kombinować
bo się na tym nie znasz, nie masz narzędzi itd.
Ten szewc Ci to zrobi. On Ci rozwiązuje problem, który masz. To samo krawiec
Każdy zawód, każdy biznes, każda usługa na tym polega. Każdy produkt.
Jeśli ja na przykład nagrywam to na wideo, to robię to po to, żeby dotrzeć do tysięcy ludzi
dziesiątek tysięcy, potencjalnie setek tysięcy, bo jak inaczej?
Musiałbym tych ludzi, Ciebie odwiedzić i każdego i to powiedzieć
W ten sposób mogę to o wiele bardziej efektywnie zrobić, łatwiej, szybciej dotrzeć do takiej
szerokiej publiki i to robię za pomocą kamery i Internetu, YouTube’a
To są wszystko elementy tego rozwiązania, tego problemu czy tej potrzeby, powiedzmy
I podejście ludzi, większości ludzi do biznesu jest takie i to często dostaję w mailach, komentarzach
„Mam taki pomysł na biznes. Co o tym myślisz?”
Albo ktoś pracuje nad czymś, nad jakimś wynalazkiem, nad jakimś produktem miesiącami, latami
Wprowadza to później na rynek, zastanawia się później dopiero jak to sprzedać, komu to sprzedać
I po kilku latach pracy stwierdza, że nikt tego nie potrzebuje, nie ma na to zapotrzebowania
nie może znaleźć klientów, nie może tego nikomu sprzedać.
To jest błędne podejście do biznesu. Jeśli ktoś mi pisze w mailu, co ja myślę o takim produkcie
No to nie ma znaczenia, co ja myślę. On musi wiedzieć, co najpierw, komu on to chce spzedać
Dla kogo jest ten produkt i co ten klient na ten temat myśli. Czy on jest w stanie zapłacić za to pieniądze? Czy jest w stanie zapłacić za to tyle
ile kosztuje ten produkt albo ta usługa, żeby to było zyskowne w ogóle, itd.
I jest na to bardzo proste rozwiązanie i w ten sposób zawsze powinno się podchodzić do biznesu
Załóżmy że jesteś w jakiejś branży, jako nawet pracownik albo usługodawca, usługobiorca
Ty powinieneś swoich klientów zawsze pytać o to, jaki jest ich największy problem. Jakie jest obecnie ich największe wyzwanie
Tzn. co im spędza sen z powiek, co ich najwięcej kosztuje? Z czym mają najwięcej problemów? Na co poświęcają najwięcej czasu
żeby coś tam zrobić w swoim biznesie, w swojej branży, itd.
Załóżmy obecnie może to być brak towaru na rynku w danej tam branży, więc rozwiązaniem było by znalezienie odpowiedniego dostawcy
dostarczenie tego towaru, pokrycie tego zapotrzebowania,
Ale załóżmy mam znajomego, który działa na rynku finansowym, giełdy, itd.
I problem wielu firm, szczególnie na amerykańskich, na zachodnich rynkach jest taki, że wprowadzenie obecnie firmy na giełdę
kosztuje krocie pieniędzy, to są dziesiątki, jeśli nie setki milionów dolarów, powyżej 30-50 milionów dolarów, niekiedy są to setki milionów dolarów
Bardzo długi czas, 2-3 lata przygotowań, itd., żeby wprowdzić firmę na giełdę. Są to bardzo wysokie koszta
i to się opłaca dopiero od właśnie miliardowych, czy blisko miliardowych waluacji firm, czyli dla bardzo wielkich firm
I teraz jest problem, jak wprowadzać mniejsze firmyna giełdę, czyli ten problem został zidentyfikowany
Następnym krokiem jest… i zaraz Wam powiem o rozwiązaniu
Następnym krokiem jest po prostu zastanowienie się czy odkrycie, jaka jest wartość rozwiązania tego problemu
Tzn. ile ten problem kosztuje potencjalnego klienta, ile on kosztuje go monetarnie, jeśli to jest biznes
Ile konkretnie biznes musi wydać pieniędzy, żeby ten roblem został rozwiązany obecnie
Być może on w ogóle nie jest rozwiązany. Jeśli nie jest rozwiązany, to ile kosztuje go ten fakt, że ten problem jest nierozwiązany
Ile to kosztuje być może wysiłku, pracy? Bo jeśli kosztuje to pracę, no to w biznesie to są automatycznie pieniądze
no bo komuś trzeba za tę pracę zapłacić,
Ile to kosztuje nerwów, itd… takich jakby kosztów alternatywnych też, tzn. to co mówiłem, jeśli problem nie został rozwiązany
czy nie jest rozwiązany, ile kosztuje to?
Jeśli załóżmy jakiś deweloper ma problemy z terminami, bo po prostu ma taki problem, który opóźnia budowę, to są związane z tym koszty
z jednej strony oczywiście być może kary umowne, które są zawarte w umowach za niedostarczenie apartamentów w danym czasie
Później są też koszty finansowe, bo deweloperzy być może posiłkują się kredytami, które oczywiście mają jakąś tam długość spłaty
I czym dłużej spłacają, tym więcej to kosztuje, itd.
No tam powstają po prostu koszty, więc jeśli na przykład problemem jest brak czasu, albo ten problem powoduje opóźnienia w realizacji projektu
No to to są wymierne koszty finansowe, oczywiście jeśli się pytasz konkretnie osób, Twoich klientów, ludzi z któymi masz do czynienia w biznesie
Jakie są ich największe problemy i co im spędza sen z powiek, co ich najwięcej pieniędzy kosztuje i co chcieliby zredukować, jakie koszty?
Na co najwięcej czasu spożywają, co właśnie powoduje najwięcej pracy ich pracowników, itd.
To później możesz zidentyfikować ten właśnie największy problem i jeśli znajdziesz rozwiązanie na ten problem
Załóżmy, że dewelopera kosztuje coś 100.000 zł w roku, jakaś tam czynność, jego największy problem… no powiedzmy milion złotych kosztuje jego problem
który ma do rozwiązania, coś tam nie może zrobić wcześniej…
Jeśli Ty byś rozwiązał ten problem i zapytał się go, czy był za to skłonny za to zapłacić 300.000 zł, to on bardzo chętnie takie rozwiązanie przyjmie
Zapłacę 300 tysięcy, ale dowiozę projekt na czas. Nie będę miał wtedy kosztów miliona, jestem 700 tysięcy do przodu
Więc chodzi o to, żeby po prostu znaleźć wartość rozwiązania i zaproponować rozwiązanie tego za ułamek ceny
I wtedy każdy bardoz szybko się zgodzi, masz od razu klienta. Nie masz problemu z targami, itd.
bardzo prosto możesz pokazać, jaka jest wartość tego rozwiązania i dlaczego to powinno tyle kosztować
i po prostu nie masz problemu ze sprzedażą tego – masz klienta, masz od razu odbiorcę usługi, masz od razu cenę, którą ten klient jest w stanie zapłacić
I teraz przenosząc to na tego mojego znajomego, więc dostarczenie… wejscie na giełdę w tradycyjny sposób kosztuje dziesiątki
jeśli nie setki milionów dolarów i trwa to 2-3 lata. Trwa to bardzo dług.
I teraz mój znajomy oferuje firmom inne rozwiązanie, które się nazywa SPAC – kiedyś może będę o tym mówił
To jest po prostu wejście na giełdę nie bezpośrednio tej firmy, tylko takiej specjalnej firmy, która jest firmą inwestycyjną
i która jest nową, założoną firmą po to, żeby pozyskać jakąś firmę, kupić jakąś firmę z rynku i ona wchodzi jako zerowa firma praktycznie
bez żadnej historii na giełdę i ona ściąga z tej giełdy powiedzmy setki milionów dolarów po to, żeby właśnie kupić spółkę, która jest poza giełdą
i w ten sposób ta spółka poza giełdą może wejść pośrednio na giełdę w znacznie krótszym czasie za ułamek tej ceny,
bo to kosztuje powiedzmy paręnaście milionów dolarów, no znacznie mniej niż tradycyjne wejście na giełdę
I z tego względu, że ta firma któa wchodzi w tym wypadku na giełdę nie ma żadnej historii, tam nie ma żadnego due dilligence, to jest bardzo prostu proces
i poza tym jest to o wiele szybsze, w ciągu powiedzmy pół roku, no maksymalnie rok można wejść w ten sposób na giełdę
I to jest coś, co ten znajomy oferuje. Oczywiście te koszty są całe…12 milionów
I ci, któzy chcą wejść na giełdę czy niektórzy, którzy chcą wejść na giełdę w pewnych konfiguracjach są w stanie za to zapłacić,
Są szczęśliwi, że mogą tylko tyle za to zapłacić i w ten sposób ten znajomy zarabia powiedzmy na takim jednym wejściu parę milionów
On robi tego kilka powiedzmy rocznie, parę milionów dolarów, robi tgo kilka razy rocznie, więc stosunkowo dobre pieniądze na tym zarabia
ale bardzo prosto właśnie znajduje klientów, po prostu to są ludzie, których to rozwiązanie pasuje, którzy mają ten problem, mają to wyzwanie
I w ten sposó można wymagać duże pieniądze za właśnie ułamek ceny problemu, który ten problem by spowodował
I zauważ, że… tutaj ten znajomy jest wysokiej klasy specjalistą, on nie rozlicza się za godziny, jak to robią pracownicy
tylko właśnie za rozwiązanie danego problemu i w ten sposób on może wymagać znacznie więcej pieniedzy, po pierwsze
czyli nie rozliczaj się za Twój czas, tylko za wartość rozwiązania, które dostarczasz, to jest bardzo ważne, że zawsze mówić i zawsze myśleć o wartości
którą dostarczasz na rynku, którą dostarczasz klientowi i wtedy bardzo łatwo jest uzasadnić ceny, które wymagasz
i ten klient bardzo łatwo jest skłonny zapłacić tę cenę, bo on płaci za swoją oszczędność, ale za Twoją pracę zasadniczo
jego Twoja praca nie interesuje, jego nie interesuje ile czasu Ty na tym spędziesz. Jego interesuje, jaką on z tego będzie miał oszczędność
jaką on z tego będzie miał korzyść, wymierną korzyść monetarną
I teraz jeśli Ty mu w ten sposób to przedstawisz to on jest skłonny zapłacić za to potencjalnie znacznie więcej niż jeśli byś powiedział
no ja na to potrzebuję 5 godzin, a Ty mi zapłać tutaj 100.000
To on powie, „Za 5 godzin 100.000? To jest trochę dużo”
Ale jeśli mu powiesz, „Ten problem kosztuje Cię 300.000 i jestem skłonny go rozwiązać za 100.000. Chciałbyś zaoszczędzić 200.000? ”
To on wtedy powie „Oczywiście, to jest dla mnie deal”
To jest ta różnica w podejściu. I teraz jeszczez jest jedna bardzo fajny aspekt takiego podejścia
Wtedy nikt nie pyta Cię o jakieś Twoje wykształcenie, o Twoje dyplomy, o to żebyś dowodził wartości Twojego czasu
Czy jest warto Tobie płacić tyle a tyle za godzinę. 100, 1000, 10000, 100000 za godzinę…
Czy jesteś wystarczającym specjalistą, itd. To nikogo nie obchodzi. Obchodzi właśnie tego biznesmena, tego odbiorcę, tego klienta
problem, który Ty rozwiązujesz, jeśli jesteś w stanie go rozwiązać, jeśli go rozwiążesz, to on płaci za rozwiązanie problemu
a nie za Twoje wykształcenie, za Twoją edukację, czy za Twoje umiejętności – on płaci zasadniczo za rozwiazany problem
za bardzo konkretne, wymierne wyniki i tak właśnie powinieneś podchodzić do biznesu
A nie wymyślać jakieś pomysły, myśleć „No, ciekawe czy ktoś będzie tego potrzebował, czy to się przyda na rynku?”
Tylko rozwiązywać bardzo konkretne potrzeby albo problemy ludzi. Po prostu pytając się ich. I każdy problem też i potrzeba jest uświadomiona
Niekiedy musisz do tego dochodzić albo ludzie nawet sobie nie zdają sprawy z tego i dlatego nie są w stanie niekiedy znaleźć rozwiązań do tych problemów
Bo po prostu myślą, że tak zawsze było i tak musi być. Tyle za to trzeba płacić czy tyle to musi kosztować czasu czy pracy, itd.
Natomiast Ty możesz oczywiście bardzo innowacyjne rozwiązania znajdować, natomiast nie wymyślaj problemów
tylko adresuj problemy, które istnieją, które ludzie mają, które przedsiębiorcy mają
Szczególnie właśnie… zależy jak idziesz… czy firmy są w stanie zapłacić większe pieniadze, duże pieniądze, natomiast ich będziesz miał mniej
jak idziesz w rynek masowy to są klienci końcowi, prywatni ludzie, którzy płacą mniejsze pieniądze, ale masz więcej tych klientów
To jest kwestia oczywiście, na którym rynku operujesz, ale to rozwiązanie ma zasadniczo, czy ta metodologia ma zasadniczo jest niezależna od rynku
To tyle na dziś. Myślę, że Ci się to wideo spodobało. Jeśli tak, daj mi łapkę w górę, jeśli nie, oczywiście w dół. Zasubskrybuj, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś
Newsletter, jest na dole link. Podziel się tym wideo, tym filmem ze znajomymi, którzy też chcą coś robić w biznesie, którzy też chcą osiągać coś w życiu
Kiedyś Ci za to podziękują. Ja tutaj dużo mówię o biznesie, mówię dużo o pieniądzach, mówię o robieniu wielkich, niemożliwych rzeczy w życiu i biznesie
Mówię o tym, jak myślą, jak działają miliarderzy, także jeśli ten film Ci się spodobał, spodobają Ci się z pewnością moje inne filmy
Zapraszam Cię do ich oglądania To tyle na dziś z Dubaju. Zanim jeszcze tutaj Słońce agresywne we mnie uderzy, życzę Ci fantastycznego dnia
Dokonajmy dziś czegoś niezwykłego.
Obserwuj i polub mnie:
Newsletter: http://newsletter.indywidualista.pl
YouTube: https://www.youtube.com/indywidualista
Facebook: http://fb.me/indywidualistapl
Twitter: http://twitter.com/indywidualista
Prelekcja TEDx „Czego nauczyłem się od najlepszych przedsiębiorców świata”:
http://tedxwsb.indywidualista.pl
Prelekcja TEDx „Niemożliwe jest łatwiejsze niż myślisz”:
http://tedx.indywidualista.pl
Tu dostaniesz książkę „Ready, Set, Go!”, którą napisałem z Brianem Tracy:
E-Book: https://geni.us/rsgkindle
Papierowa: https://geni.us/readysetgo
Kup „The Billion Dollar Secret” (wydanie angielskie):
https://TheBillionDollarSecret.com/
Kup „Umysł Miliardera” (wydanie polskie):
https://UmyslMiliardera.pl/
Co Ty myślisz na ten temat? Zapraszam do komentarzy.
Chcesz poczytać/zobaczyć więcej motywujących rzeczy? Zapisz się na “Follow blog Indywidualista.pl” (w menu po lewej stronie), by dostawać powiadomienia o nowych artykułach na skrzynkę e-mail.
Pamiętaj podzielić się wpisem z bliskimi i przyjaciółmi korzystając z poniższych linków: